Dactrust
Contacteaza-ne

Topul lanțurilor de restaurante

Topul lanțurilor de restaurante arată foarte similar pentru piața Statelor Unite și pe plan mondial. Destul de previzibil, deși piețele din Asia ar putea schimba situația în viitorul relativ apropiat. Iar topul pentru România se prea poate să arate și el puțin diferit, mai ales în lipsa gigantului Burger King, dar nu am descoperit în acest sens informații (publice și/sau recente). Însă, știm cum s-a conturat ierarhia internațională, grație celor de la Forbes.

Vă surprinde că pe primul loc se află McDonald’s? Probabil că nu. Chiar dacă a fost un an dificil și s-au închis restaurante din lanț, compania a reușit să domolească declinul din ultimii ani și a înregistrat vânzări de 22,3 miliarde de dolari, cu un profit de 5,4 miliarde.

Locul al doilea aparține lanțului Starbucks, cafenelele reușind să obțină vânzări chiar mai mari decât McDonald’s, 23,5 miliarde, dar cu un profit mai mic – 4,4 miliarde de dolari.

Ambele își mențin pozițiile și în topul nord-american și în cel global. Pe poziția a treia apare prima discrepanță între cele două sisteme de referință. În State, locul îi aparține lanțului Subway, dar în topul Forbes găsim compania care deține, printre altele, restaurantele Burger King – Restaurant Brands International. De fapt, lanțul Burger King ocupă abia locul al cincilea în clasamentul din SUA, fiind depășit și de Taco Bell.

Consultanta gratuita
, , , , , ,

Comentarii

Comenteaza