Dactrust
Contacteaza-ne

Studiul Youth Monitor și SMARK Research privind „tendințe în activități, preferințe și consum” în rândul tinerilor din România 2013/2014 față de 2014/2015

V-am mai spus și cu alte ocazii că informațiile despre comportamentul de consum al potențialilor clienți sunt foarte valoroase. Din păcate, nu există foarte multe cercetări (riguroase) în domeniu, așa că ori de câte ori găsim date din surse de încredere avem grijă să le publicăm și aici, pentru a veni în sprijinul prietenilor noștri din domeniul HORECA.

Așadar, completăm studiul despre care v-am vorbit săptămâna trecută cu noi informații dintr-o cercetare realizată de Youth Monitor („prima platformă de cercetare cu focus pe tineri din România”) și susținută de SMARK Research. Cercetarea a urmărit tendințele în „activități, preferințe și consum” în rândul tinerilor cu vârste între 14 și 26 de ani și a corelat cifrele valabile pentru perioada 2014/2015 cu cele din 2013/2014. Informațiile obținute au rezultat în urma unei analize a 5204 interviuri, efectuate lunar, la nivel național, 3479 dintre ele în perioada aprilie 2013 – martie 2014, iar restul de 1725 în perioada aprile 2014 – martie 2015.

Eșantioanele generoase și metodologia complexă scot la inveală rezultate interesante și cu adevărat reprezentative pentru categoriile studiate, marja de eroare statistică fiind de numai +/- 1,2%. Iar concluzia generală care se desprinde din raportul de cercetare este că tinerii din România au fost în ultimul an într-o perioadă de recesiune și au cheltuit mai puțin. Deși scăderile au fost minore, ele au fost sistematice, inclusiv pentru ieșirile în oraș, iar scăderile au fost „comparativ mai consistente la adolescenți” (segmentul de vârstă cuprins între 14 și 17 ani).

Astfel, una dintre principalele concluzii importante pentru jucătorii de pe piața HORECA ar fi că „mai puțini tineri cheltuiesc offline, pe terase, în baruri sau discoteci, la concerte live”. Totuși, „3 din 4 tineri consumă regulat băuturi răcoritoare carbogazoase, mai mulți decât cei care consumă sucuri de fructe sau băuturi energizante”, iar „42% dintre tinerii peste 18 ani fumează”.

Însă veștile nu sunt proaste pe toată linia, pentru că, de exemplu, berea rămâne foarte populară și e „pe un ușor trend crescător (aproximativ 50% dintre tinerii de peste 18 ani)”. De asemenea, „băuturile alcoolice marchează creșteri pe toate categoriile urmărite în studiu: bere, vin, vodka, whiskey sau lichioruri”. Iar cafeaua are și ea „o evoluție ascendentă în această grupă, atingând o incidență de 58%”.

Nu în ultimul rând, ni se pare notabil să menționăm că și preferința pentru fast-food „marchează un trend ușor crescător, cu o incidență de 67% în 2014/2015, rămânând o soluție ieftină și gustoasă pentru tineri.

Considerând toate cele de mai sus, s-ar părea că investițiile în echipamente pentru fast-food, pizza și patiserie sau mașinile pentru cafea sunt pariuri sigure.

Consultanta gratuita
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comentarii

Comenteaza