Dactrust
Contacteaza-ne

Mâncare fără băutură nu se poate

Dacă tot s-a întâmplat să vorbim de curând despre topul lanțurilor de restaurante, tot în ierarhia riguroasă a celor de la Forbes am descoperit și un top al companiilor care produc și băuturi.

V-ați gândit la Coca-Cola pentru primul loc? Ați presupus greșit. De fapt, cei de la Cola sunt abia pe locul al șaptelea din lume și a înregistrat una dintre cele mai semnificative regresii din întreg topul (de pe locul 86, pe care îl ocupa în 2017 în topul Forbes Global 2000, pe locul 209 în 2018). E drept, ierarhia despre care vorbim ia în calcul nișa food & beverages, iar portofoliul Coca-Cola nu include alimente.

Oricum, conform cifrelor, primul loc și l-au revendicat cei de la Anheuser-Busch, după ce au reușit să urce în clasament 85 de locuri față de anul trecut! Nu vă sună cunoscut numele? Să spunem doar că sunt specializați pe segmentul bere, iar unele dintre mărcile lor de referință sunt: Becks, Budweiser, Leffe și Stella Artois. Acestea, alături de celelalte câteva zeci de mărci de băuturi pe care le dețin, au adunat în ultimul an vânzări în valoare de 56 de miliarde de dolari, din care 7,9 miliarde au însemnat profit.

Interesant este că au reușit să detroneze Nestle care, deși a obținut 91 de miliarde din vânzări, la fel ca anul trecut, a coborât în ierarhie cu 14 poziții (până pe locul 48, din 2000), pentru că marja de profit s-a redus la 7,3 miliarde, cu 1,3 miliarde mai puțin decât în anul anterior.

Apoi, pe locul al treilea îi descoperim pe cei de la Pepsico, cu vânzări de 64 de miliarde, dintre care 4,9 reprezintă profit. Însă, mai ales pe nișa food, Pepsico se află în plin proces de restructurare, încercând să se orienteze din ce în ce mai mult spre zona healthy.

Consultanta gratuita
, , , , , , , , , ,

Comentarii

Comenteaza