Dactrust
Contacteaza-ne

Afacerile HORECA și standardele etice

Afacerile de succes sunt cele care nu doar că reușesc să se adapteze la tendințele pieței, ci le caută din timp și se pliază pe cerințele valului de schimbare încă din stadiul foarte incipient. Astfel, cei care se urcă pe val în momentul în care acesta abia se formează, au șanse mari să crească odată cu amplitudinea trendului.

Iar în lumea HORECA, pentru orice restaurant, cafenea, bar și orice altă formă de local care include și o componentă de alimentație publică, ar trebui să fie clar deja că valul preocupărilor etice este deja în plină formare. De fapt, prin alte părți se întrezărește deja creasta valului, dar în România pare a fi momentul optim pentru a intra în categoria deschizătorilor de drumuri în ceea ce privește categoria standardelor etice înalte, adică a celor atenți la originea materiilor prime și a impactului pe care îl au pe termen lung.

Un studiu recent, la care au participat 1.500 de participanți din Statele Unite, a descoperit că 82% dintre consumatori și-ar dori ca localurile să adopte practici mai prietenoase cu mediul înconjurător, iar cei mai interesați de aceste aspecte sunt așa-numiții millenials, exponenții generației Y. De exemplu, dacă la nivelul întregii populații jumătate dintre clienți consideră că mâncărurile organice au gust mai bun, cei cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani împărtășesc această opinie într-o proporție de 60%. Și este mai mult decât un moft, pentru că 76% dintre aceștia caută în mod activ informații despre aceste practici ale restaurantelor pe care le iau în calcul ca opțiuni, așadar, dacă faceți ce trebuie, aveți grijă să și comunicați publicului.

De asemenea, ar fi bine să luați în calcul formule de produse și preparate care să poată fi luate rapid la pachet, pentru că 64% dintre cei sub 35 de ani consideră că există un mare deficit pe piață pentru această nișă grab-and-go (comparativ cu 57% pentru întreaga populație – de altfel, tot un procent semnificativ). La fel, ar fi bine să puneți accent și pe legume; în afara preferințelor pentru diete vegane și vegetariene, se pare că inclusiv cei cărora le place carnea sunt preocupați în proporție de 88% de necesitatea de a mânca mai multe vegetale.

Și da, publicul este pregătit să plătească un preț mai mare pentru produsele organice, pentru cele cultivate cu respect față de natură și față de cei care le produc și recoltează, pentru meniurile restaurantelor și localurilor care încearcă să lucreze în așa fel încât să reducă oricât de mult se poate pierderile și deșeurile.

Consultanta gratuita
, , , , , , , ,

Comentarii

Comenteaza