Dactrust
Contacteaza-ne

Generația Y și consumul de băuturi alcoolice

Unul dintre aspectele-cheie din spatele succesului unei afaceri este cunoașterea și înțelegerea consumatorului vizat. Iar fiecare categorie de public țintit este foarte diferită de celelalte și, pentru că e teribil de neprofitabil ca o afacere să învețe din încercare și eroare, ar trebui să profităm de orice studiu apărut pe piață care să ne ajute să ne cunoaștem mai bine clienții și nevoile lor.

De pildă, una dintre cele mai proaspete cercetări pe care le-am descoperit a fost legată de comportamentul de consum al tinerilor din „generația Y” în ceea ce privește băuturile alcoolice. Datele sunt cu atât mai prețioase cu cât despre tinerii de 20-30 de ani nu se știu încă foarte multe, iar acest segment poate fi foarte important pentru categoria de produs în discuție.

Așadar, probabil prietenii noștri din industria HORECA se vor bucura să afle că mai bine de jumătate dintre tineri ies în oraș cel puțin o dată pe lună (56%), iar cei mai mulți par să prefere cafenelele (48%). Barurile sunt frecventate de aproximativ o treime dintre ei (33%), iar în cluburi ajung chiar mai puțini (19%).

Ce beau tinerii de 20-30 de ani? 51% preferă băuturile spirtoase, iar dintre ele s-ar părea că cel mai mult au o afinitate în primul rând pentru: vodka (91%), whiskey (86%) și tequila (80%). Însă destui dintre ei beau și lichior (78%), gin (71%) sau rom (67%). În ceea ce privește marca, Jack Daniel’s pare să fie, de departe cel mai popular – este cunoscut de 96% dintre tineri, este consumat de 41% dintre ei și comandat cu regularitate de 16%; următorul brand din topul consumului, Absolut, este preferat de numai 33% și comandat cu regularitate de 14% dintre cei care au participat la studiu, dar brandul este recunoscut de numai 90%. Totuși, doar 16% consumă băuturile spirtoase ca atare, restul preferând să le amestece cu sucuri de fructe (31%), sub formă de cocktail (19%) sau cu gheață (13%).

De ce beau? Majoritatea par să consume băuturi alcoolice mai degrabă la evenimente sociale (68% la ocazii speciale, față de doar 10% care beau singuri acasă). Așa că nu e de mirare că un sfert dintre ei beau cel puțin o dată pe lună și doar în jur de 5% consumă băuturi spirtoase săptămânal. Cei mai mulți beau la petreceri (62%), în serile de weekend (vineri și sâmbătă, 57%) și la întâlnirile cu prietenii organizate acasă (56%).

Cum decid ce să bea? În ciuda faptului că bugetul mediu pentru băuturile alcoolice pe care îl alocă la ieșirile în oraș este de 91 RON (iar majoritatea tind să plătească de fapt sub 100 RON – 74%, 41% chiar sub 50 RON), 75,5% dintre tineri susțin că aroma este criteriul decisiv. În schimb, prețul e abia pe locul al doilea (deși trebuie spus că mai bine de jumătate, 56%, iau și asta în calcul). Din păcate pentru proprietarii de baruri, puburi, cluburi etc., ofertele speciale par să-i influențeze doar pe 26% dintre participanții la studiu, iar recomandările barmanilor chiar mai puțin, respectiv pe 15% dintre ei.

Acum știți mai multe despre „generația Y”, iar informația e extrem de valoroasă. Sperăm să reușiți să-i atrageți mai mult pe tineri de acum încolo și nu uitați că vă stăm la dispoziție pentru orice fel de echipament HORECA profesional ați avea nevoie.

Consultanta gratuita
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comentarii

Comenteaza