Dactrust
Contacteaza-ne

Cum beau cafea românii?

Ne bucurăm să vedem în sfârșit și un studiu bazat pe date din România, pentru că fiecare piață are specificul său cultural. Și chiar dacă studiul făcut de cei de la Reveal se bazează pe un eșantion relativ mic (1353 de participanți din mediul urban), credem că rezultatele reflectă destul de bine obiceiurile de consum de pe piața românească.

Haideți să vedem întâi ce înseamnă experiența cafelei pentru consumatorii din România. Majoritatea (51,2%) o asociază cu momentul desertului, dar mai bine de o treime (36,3%) dintre participanții la studiu se gândesc și la țigară atunci când vine vorba despre cafea. Emoțional vorbind, cafeaua înseamnă relaxare pentru 89,7% dintre români, visare pentru 16% sau fericire de-a dreptul pentru 31,6%; de asemenea, 8,9% dintre participanți mai asociază cafeaua și cu ideea de colaborare, iar pentru 30% dintre tineri (cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani) înseamnă și concentrare. În schimb, cândva celebra invitație la „o cafea” cu iz de flirt nu mai înseamnă ceva decât pentru 7,5% dintre băutorii de cafea, preponderent pentru cei din segmentul 45-54 de ani.

Cât despre consumul propriu-zis, merită reținut că jumătate dintre românii de toate vârstele preferă să-și bea cafeaua cu zahăr, dar și cea neîndulcită este foarte apreciată (de 44,3% dintre cei trecuți de 65 de ani, respectiv de 25% dintre tineri). Cafeaua cu miere, lapte sau îndulcitori nu pare foarte populară, dar 18,8% dintre tinerii cu vârste mai mici de 25 de ani, mai ales tinerele, consumă cafea cu arome.

La fel, este bine de luat în calcul că 45,5% dintre cei de 35-44 de ani consideră importantă eticheta „fair trade.”

Consultanta gratuita
, , , , , , , , , , , ,

Comentarii

Comenteaza