Dactrust
Contacteaza-ne

Cui nu-i place pizza?

Într-o perioadă în care lumea pare din ce în ce mai concentrată pe mâncarea sănătoasă, slow cooking, vegan și, în general, pe tot ce înseamnă anti-fast-food, iată că pizza încă rămâne ferm pe poziții în ierarhia preferințelor consumatorilor. Mai ales a celor tineri.

Poate că nu vă surprinde, dar cifrele nu sunt deloc neglijabile – un studiu recent arată că în Statele Unite industria pizzeriilor a cumulat încasări de 45,1 miliarde de dolari (din cele 75 243 de pizzerii americane), respectiv 134 de miliarde la nivel global. De fapt, între 2016 și 2018 acest segment a crescut cu 12% și nu se conturează motive plauzibile pentru care nu s-ar susține acest ritm. Cu atât mai mult, dacă luăm în calcul și componenta socială din ce în ce mai pregnantă (unii îi spun chiar ritual).

Însă, tocmai pentru că pizza nu mai e doar pizza, ci o întreagă experiență, acest statut devine în egală măsură oportunitate și dezastru. În ciuda faptului că industria crește, sunt mii de pizzerii care se închid în fiecare an (la ultima numărătoare – 5 291 în Statele Unite, dintre care 4 121 independente, iar restul 1 170 unități aparținând marilor lanțuri internaționale). E drept, se și deschid mii (4 992 – 2 868 independente, respectiv 2 124), dar este important pentru proprietarii de pizzerii să înțeleagă ce își dorește segmentul de vârstă care mănâncă cea mai multă pizza: tinerii cu vârste cuprinse între 13 și 35 de ani. Un alt studiu scoate la iveală că trei sferturi dintre acești tineri comandă pizza, cei mai mulți dintre ei la cină, în serile obișnuite din timpul săptămânii, iar aproximativ 40% mănâncă pizza la prânz cu regularitate.

Și ce își doresc tinerii de la experiența pizza? Prețuri rezonabile, mâncare de calitate, informații nutriționale, ușurință în plasarea comenzii (preferabil online) și servicii personalizate (motiv pentru care s-au și dovedit foarte de succes formulele care le permit clienților să aleagă în detaliu ingredientele, mai ales atunci când au la dispoziție o gamă extinsă de topping-uri).
Consultanta gratuita
, , , , , ,

Comentarii

Comenteaza